Vücuda iğneler batırılıp açılan deliklere boyalı maddeler konularak yapılan dövme, eski çağlardan beri yapılan bir cahiliye adeti olup sağlık açısından zararlı olduğu gibi, dinen de yasaklanmıştır. Nitekim dikkat çekmek, daha güzel görünmek amacıyla yaratılıştan verilmiş olan özellik ve şekilin değiştirilmesi İslam dininde fıtratı bozma kabul edilerek yasaklanmıştır [Nisa, 4/119].
Hz. peygamber (s.a.s.), süslenmek maksadıyla vücuda dövme yapmak, dişleri incelterek seyrekleştirmek gibi ameliyeleri yaratılışı değiştirmek, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirmiş ve bunu yapanların ve yaptıranların Allah’ın rahmetinden uzak olacağını bildirmiştir [Buhârî, Libâs, 8387; Müslim, Libas, 33]. Dolayısıy
la dövme yaptırmak caiz değildir.
Cilt üzerinde bir tabaka oluşturmayan kalıcı dövmeler abdest ve gusle engel değildir. Tabaka oluşturan ve çıkarılması mümkün olmayan dövmeler ise deri hükmünü almış olur. Dolayısıyla bu durumda kılınan namaz geçerlidir. Fakat çıkarılması mümkün olan deri üstü geçici dövmeleri çıkarmadan namaz kılmak caiz değildir.
Hz. peygamber (s.a.s.), süslenmek maksadıyla vücuda dövme yapmak, dişleri incelterek seyrekleştirmek gibi ameliyeleri yaratılışı değiştirmek, fıtratı bozmak kapsamında değerlendirmiş ve bunu yapanların ve yaptıranların Allah’ın rahmetinden uzak olacağını bildirmiştir [Buhârî, Libâs, 8387; Müslim, Libas, 33]. Dolayısıy
la dövme yaptırmak caiz değildir.
Cilt üzerinde bir tabaka oluşturmayan kalıcı dövmeler abdest ve gusle engel değildir. Tabaka oluşturan ve çıkarılması mümkün olmayan dövmeler ise deri hükmünü almış olur. Dolayısıyla bu durumda kılınan namaz geçerlidir. Fakat çıkarılması mümkün olan deri üstü geçici dövmeleri çıkarmadan namaz kılmak caiz değildir.