İlk şiirleri, Selanik’te çıkan Çocuk Bahçesi dergisinde, “T. Nahide” adıyla yayımlandı. Aşiyan’da yayımlanan Ben, Ruhı Mağdur, Şiirlerim İçin, Serapı Müstakbel, Yaz Gecesi gibi manzumeleriyle tanındı. “Adalar, Kamer ve Zühre şairi” olarak ünlendi. Şiirlerinde, Ahmet Haşim etkisi görülür. Son şiirleri, Şair ve Nedim dergilerinde yayımlandı.
Tiyatroyla yakından ilgilendi; bu alanda, Şahabettin Süleyman’ı üstadı olarak niteledi. Birden çok yazarın birlikte çalışması sonucu meydana getirilen ortak eserlerin ilk örneklerini, bizde tiyatro alanında o verdi. Meşrutiyet’ten sonra Fecri Ati’nin kadın yazarlarından Ruhsan Nevvare’yle yazdıkları üç perdelik Jön Türk piyesi dikkat çekti. Ruhsan Nevvare’yle Aşkımız ve Sanatkârlar adlı basılmamış birer perdelik iki komedisi daha vardır.
Şahabettin Süleyman’la da Kösem Sultan adlı tarihî piyesi yazdı. Diğeriyse Ben Başka’dır. Onu asıl tanıtan eseri, H. Kıstemaeckers ve E. Delard’ın La Rivale adlı dört perdelik oyunundan yaptığı üç perdelik uyarlaması Rakibe’dir. Sayısı az da olsa, Ati ve Serveti Fünûn dergilerinde tiyatro eleştirileri de yazdı.
Kitapları nelerdir?
Şiir:
Sisler ve Hisler, Kırlar ve Denizler, Ruhı Bîkayd
Oyun:
Hicranlar, Firar, Jön Türk (R. Nevvare ile), Aşkımız (R. Nevvare ile), Sanatkârlar (R. Nevvare ile), Kösem Sultan (Ş. Süleyman’la), Ben Başka, Osmanı Sani, Sanatkâr, Talâk, Bir Mücadelei Hissiye, Kırık Mahfaza
Uyarlamalar:
Rakibe (H. KıstemaeckersE. Delard), Bir Çiçek Bir Böcek (R. de Flers, G. de Gaillavet, E. Rene’nin birlikte yazdıkları “La Belle Avanture”den), Akortacı (M. Thieery’nin L’accordeur’undan), Bursalı Hâle (La tante d’Honfleur’den)